Buy airline tickets Air France

Flight tickets / Airlines rating / Air France

Airlines rating

Air France
50 place

Air France
4.16

Air France
Air France
Voting started: 07 September, 2012
Passengers voted: 1 876
Parameters evaluated: 85 583
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity

Basic information

Air France
Air France is a subsidiary company of Air France-KLM. Before merging with KLM, it was the main national airline company of France. The company operates long- and shortrange aircrafts. It is based in Orly Airport, Saint-Exupéry International Airport, Côte d’Azur International Airport. It is a member of SkyTeam alliance, the key partners of it are Alitalia and Aeroflot. The main base is Charle de Gaulle Airport. Currently, it operates flights to 187 destinations.
Basic information
Country: France
Year of founding: 1933
IATA code: AF
ICAO code: AFR
Digital code: 057
Airline contacts
Official website: www.airfrance.fr
Address: 45 Rue de Paris, 95747 Roissy CDG Cedex, France
Phone number: +33 (1) 41 56 78 00
Fax: +33 (1) 41 56 84 19
Array:
Aircraft fleet: Airbus A380, Boeing 777-300, Boeing 777-200, Airbus A330-200, Airbus A320, Airbus A321, Boeing 747-400, Airbus A319, Airbus A318, Airbus A340-300

FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (3)

Lisa Pfurtscheller
31 January, 2017
Bei unseren Flügen ging einfach alles schief. Beim Hinflug von Paris nach San Jose wurde der Flug 2 Stunden nach hinten verschoben, ohne uns einen Grund zu nennen, da wir dann doch fliegen konnten, dachte ich das kann mal passieren. Doch beim Rückflug hatte ich keinerlei Verständnis mehr. Dieses mal durften wir zwar in das Flugzeug pünktlich einsteigen, musst dann jedoch 2 Stunden im stehenden Flieger verbringen. Keiner hat uns erklärt warum wir uns nicht bewegen, dann hieß es es fehlen 6 Visas, dann 6 Pässe und plötzlich durften wir doch losfliegen. Es gab keine Getränke, Essen gab es demnach auch erst um Mitternacht und hatte 40 Grad. Natürlich verpassten wir dann um 2 Minuten unseren Anschlussflug, da wir an die andere Seite des Flughafens mussten und anstatt uns beim Gate abzuholen und uns hinzubringen war es AirFrance eigentlich egal wie wir nach Hause kommen. Ich bin in meinem Leben schon oft geflogen, vor allem auch Langstrecken, aber so eine Chaos habe ich noch nie erleben müssen. Nie mehr AirFrance!!!
Michael Horak
26 October, 2016
Der Flug wurde unmittelbar vor dem Boarding aus technischen Gründen storniert. Das kann passieren. Die weitere fehlende Hilfe war aber völlig inakzeptabel. Wir waren die einzigen ausländischen Fluggäste und niemand hat versucht, uns etwas auf Englisch zu erklären. Wir waren auf die Hilfe anderer Passagiere angewiesen. Alternative Reiserouten mussten wir uns selbst organisieren.
Juliane Witt
05 January, 2016
Es hat alles super geklappt. Wir waren on-time. Der Check-in verlief problemlos und auch mein 1kg Übergewicht wurde netter Weise, ohne Kommentar, übersehen. Somit musste ich auch nicht draufzahlen. Das nenne ich doch mal kundenfreundlich. Das Essen war gut. Die Flugbegleiter/innen waren nett, zuvorkommend und hilfsbereit.

Other popular airlines: